widok od strony zachodniej
na pierwszym planie dawne warsztaty parowozów

OBIEKT NIE ISTNIEJE
FOT:
"Pierwszy etap elektryfikacji Węzła Kolejowego Warszawskiego"
Budowa:
1901-1903
Pierwotnie dwie odrębne hale warsztatów kolei warszawsko-kaliskiej powstałe z przeznaczeniem na warsztaty remontowe parowozów (budynek zachodni) oraz warsztaty remontu wagonów (budynek wschodni).
Hale powstały na gruncie odkupionym od bankrutującej spółki "August Repphan", której fabryka wkrótce została przejęta przez Towarzystwo Przemysłowe Zakładów Mechanicznych „Lilpop, Rau i Loewenstein” S-ka Akc
Rozbudowa:
w późniejszym okresie pomiędzy halami wzniesiono segment łączący oba budynki w jeden zespół.
w latach 30-tych adaptowane na warsztaty elektrotrakcyjne w związku z elektryfikacją warszawskiego węzła kolejowego.
Prawdopodobnie wówczas powstał także budynek biurowy (?) przy Armatniej 6 (obecny adres Armatnia 16).
Zniszczone:
we wrześniu 1939.
W czasie okupacji, po rozebraniu ruin, na miejscu warsztatów została zbudowana baza paliwowa (?), zniszczona w 1945.

